Włącznik wentylatorów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arbal
    Classic
    • 2016
    • 3

    Włącznik wentylatorów

    Mariusz87, coś ściemniasz
  • zawodowiec
    Classic
    • 2013
    • 14

    #2
    Włącznik wentylatorów

    Tydzień temu miałem awarię czujnika temperatury silnika. Czujnik wymieniony, działa w porządku. Nie wiem na ile to ma związek ze sprawą, ale podaję to na wstępie. Nowy problem rozpoczął się nazajutrz po wymianie.

    Otóż w czwartek wieczorem zapaliła się żółta kontrolka silnika i zaczęły chodzić nieustannie wentylatory na zapłonie. Podjechałem w piątek rano na komputer i okazało się, że padł czujnik (włącznik) wentylatorów. Ustaliliśmy, że sprawę naprawimy dziś rano (wtorek).

    No ale tak - wczoraj wieczorem wentylatory już nie chodziły, a dziś rano nie zapaliła się już kontrolka. Pojechałem do warsztatu, tam komputer pokazywał, że wszystko działa należycie i żadnego błędu nie ma. Mechanik coś tam pogrzebał, popatrzył na komputerze, i stwierdził, że nie wie o co chodzi, ale skoro jest dobrze, to nic nie rusza.

    No i po pół godziny od wyjechania z warsztatu wentylatory znowu chodzą, kontrolka znowu się świeci. Dzwonię do mechanika, ten mówi, żeby podjechać w najbliższych dniach jak będę miał więcej czasu, to rozbebeszy trochę samochód i popatrzy co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

    Ma ktoś z was jakiś pomysł co może być przyczyną tego problemu z wentylatorami?

    Komentarz

    • 4tech
      RS
      • 2008
      • 4199
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Oglądałeś wiązki kabelków przy chłodnicy?
      Wszystko całe, nic nie lata luźno?
      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

      Komentarz

      • zawodowiec
        Classic
        • 2013
        • 14

        #4
        Wszystko cacy. Dodam, że dziś do tego jeszcze skacze mi we wsze strony wskazówka temperatury silnika

        Komentarz

        • 4tech
          RS
          • 2008
          • 4199
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          A ten czujnik co wstawiłeś, to na pewno taki jak powinien być :?:

          [ Dodano: Sro 08 Kwi, 15 10:44 ]
          A nie, ty go jeszcze nie zmieniłeś...
          Jak będziesz ponownie w warsztacie, nich ci kolo dokładnie obejrzy te kabelki od czujnika, wentyli, ogólnie wiązkę przy chłodnicy...
          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

          Komentarz

          • zawodowiec
            Classic
            • 2013
            • 14

            #6
            Czujnik temperatury silnika kupiony w ASO, więc chyba dobry. Raczej nie popsuł się od razu po wymianie, więc może faktycznie coś w kablach nie styka, że ta wskazówka teraz lata i wentylatory nie mają sprawnego włącznika.

            Komentarz

            • Wopik6
              Drive
              • 2014
              • 82

              #7
              Podłączam sie pod temat! Wymieniłem już dwa takie czujniki (G82) ostatni kupiłem w ASO. Wentylator ostatnio raz mi się załączył na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Czyżby jakieś problemy z Bordnetz`em a może elektronika sterowania wentylatora szwankuje?

              Komentarz

              • pawel_breslau
                Ambiente
                • 2014
                • 175

                #8
                Wopik6 Wentylator ostatnio raz mi się załączył na zimnym silniku zaraz po odpaleniu.
                A wtedy nie podnosiły Ci się obroty?
                W czasie jazdy nie zauważyłeś aby podnosiły Ci się obroty?
                Pozdrawiam.
                Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                Komentarz

                • Wopik6
                  Drive
                  • 2014
                  • 82

                  #9
                  Raz jedyny jak stałem na światłach obroty skoczyły na 1,5 tyś i wentylator się wyłączył.

                  Jeśli to jakoś kogoś ukierunkuje to mam jeden duży wentylator z końcówką EF.

                  Komentarz

                  • zawodowiec
                    Classic
                    • 2013
                    • 14

                    #10
                    Sprawa się wyjaśniła. Trochę zwlekałem z diagnozą i naprawą, bo nie miałem zbyt dużo czasu, a usterka nie była poważna.

                    W skrócie cała historia choroby:
                    - zapala się kontrolka, silnik zaczyna pracować na awaryjnym; komputer twierdzi, że wysiadł czujnik temperatury silnika, wymieniam czujnik, kontrolka gaśnie, silnik chodzi normalnie;
                    - następnego dnia zaczynają wyć wentylatory, silnik chodzi normalnie, zapala się kontrolka; komputer twierdzi, że czujnik wentylatorów; chcę wymienić za kilka dni;
                    - jadę po nowy czujnik, a tu kontrolka gaśnie; teraz komputer twierdzi, że wszystko jest w porządku; wentylatory nie chodzą; czujnika nie kupuję, nic nie wymieniam;
                    - jeszcze tego samego dnia znowu wentylatory wyją, kontrolka się świeci; po kilku dniach jadę na komputer, tym razem znowu czujnik temperatury silnika, który jest nowiutki; całe szczęście silnik nie pracuje awaryjnie;
                    - wreszcie po jakimś czasie odwiedzam elektryka samochodowego, który rozwiązuje problem.

                    Okazało się, że przewody były jakoś lipnie zamontowane (albo fabrycznie, albo poprzedni właściciel coś grzebał) i zaczynały się przecierać i zwierać. Podobno w ostatniej chwili zdecydowałem się na diagnozę i naprawę, bo lada moment zwarłoby się z masą i miałoby mi wtedy rozdupczyć całą elektrykę.

                    Tak więc wymienił mi elektryk cztery kable i teraz (od wczoraj) nie mam już żadnych problemów.

                    Komentarz

                    • Wopik6
                      Drive
                      • 2014
                      • 82

                      #11
                      W moim przypadku myśle, że też się wyjaśniło i od jakiegoś miesiąca jest ok, ale póki co poczekam jeszcze zanim opisze przyczynę.

                      Komentarz

                      • 4tech
                        RS
                        • 2008
                        • 4199
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Tak jak pisałem... kabelki
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        • Wopik6
                          Drive
                          • 2014
                          • 82

                          #13
                          Przyczyną był uszkodzony elektrozawór sprężarki, widocznie gdzieś robiło się zwarcie i dawał lewy sygnał na wentylator.

                          EDIT: Kilka dni temy wentylator całkiem odmówił posłuszeństwa poprostu sie spalił a każde jego podrygi na zimnym silniku były początkiem agonii.

                          Komentarz

                          Pracuję...